Friday, December 28, 2012

احمدی مقدم: رهبری گفت برخورد با آن ۴۰ نفر با شما؛ موسوی و کروبی با من

احمدی مقدم در مصاحبه ای با روزنامه کیهان اذعان کرد که رهبری شخصا مسئولیت برخورد با موسوی و کروبی و چند تن دیگر را برعهده گرفته است. او در عین حال از موسوی و کروبی خواست قدر عطوفت! رهبری را بدانند، و با مقایسه خود با لشکریان حق، تهدید کرد که کاری نکنند( احتمالا از درون زندان و حصر!) که جمل به نهروان تبدیل شود (یعنی برخورد نظام با منتقدان، خونین تر از این باشد).
به گزارش کلمه، فرمانده نیروی انتظامی با ادعای اینکه “مصداق امروز افراد پیمان شکن، آقایان موسوی و کروبی و تعدادی دیگر هستند”، گفت: “در یک جلسه ای بعد از فتنه روز عاشورا ما به ایشان عرض کردیم که یک تعداد از کسانی که در این فتنه دخیل هستند باید دستگیر شوند. فرمودند بروید ابتدا احراز کنید بعد بیاورید پیش من از من مجوز بگیرید. بعد از احراز یک لیست ۴۰ نفره بردیم فرمودند؛ این چند نفر با من”.
وی در این مصاحبه، در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان که از علت محاکمه نشدن موسوی و کروبی پرسیده بود، گفت: “فکر می کنید برای افرادی که چنین فتنه ای را به پا کردند و کارهایی که کردند حصر خانگی کافی بود؟!” وی سپس مدعی شد که “قطعا در هر جای دنیا چنین اتفاقی می افتاد با عوامل آن برخورد خیلی شدیدتری می کردند.”
احمدی مقدم همچنین عملکرد حاکمیت و رهبری در قبال اعتراضات سال ۸۸ را با رفتار امیرالمومنین با مخالفانش مقایسه کرد. وی البته توضیح نداد که کجا امام علی(ع) کسانی را که با او بیعت نکردند، برای بیعت تحت فشار قرار داده و یا با کسانی که انتقاد داشتند اما مقابله نظامی نکرده بودند، با خشونت برخورد کرده است. وی همچنین توضیح نداد که بر اساس چه شاخصهایی به خود اجازه میدهد وضعیت اسفبار کنونی کشور و حاکمان را با سیستم حکومتی امام علی مقایسه کند و با سیستم و رویه ی خاندان اموی مقایسه نکند.
وی همچنین به صراحت گفت که دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضایی برای موسوی و کروبی پرونده سازی کرده اند اما تشخیص مصلحت از “بالاتر” باعث شده که محاکمه آنها انجام نشود.
این در حالی است که رهبران جنبش سبز و نزدیکان آنها بارها اعلام کرده بودند که آماده محاکمه علنی و عادلانه هستند، و این حاکمیت است که توان و جرات محاکمه آنها را در خود ندید و در عوض به شکلی آشکارا غیر قانونی به بازداشت خانگی موسوی و کروبی و رهنورد پرداخته است.
فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از این مصاحبه هم ادعا کرده که در اعتراضات سال ۸۸ کلا ۳۳ نفر کشته شده اند که نیمی از آنها شهدای بسیج بوده اند.
این در حالی است که تاکنون تنها یک اسم به عنوان بسیجی شهید در سال ۸۸ معرفی شده که بنا به رای دادگاه، او هم در حادثه تصادف و به طور غیر عمد کشته شده است.
اما در مقابل تاکنون بیش از صد اسم (غالبا با مشخصات کامل) از سوی معترضان منتشر شده که خانواده های بیش از نیمی از آنها تاکنون سکوت خود را شکسته و مصاحبه کرده اند تا بر معترض و سبز بودن و بسیجی نبودن عزیز از دست رفته ی خود تاکید کنند.
پیش از این هم رییس قوه قضاییه از کشته شدن تنها یک نفر که آن هم مشکوک بوده است در جریان اعتراضات سال ۸۸ سخن گفته بود.


No comments:

Post a Comment