Sunday, December 23, 2012

سه تن از فعالين حقوق زنان در بازداشت وزارت اطلاعات

همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت عليه زنان جمعی از فعالين حقوق زنان، پنجم آذرماه در پارک دانشجوی شيراز تجمعی مسالمت آميزی برگزار کردند که پيش از شکل گيری اين تجمع نيروهای امنيتی اقدام به بازداشت تنی از فعالين نمودند.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين تجمع که در ساعت ۱۱ صبح روز پنجم آذرماه برگزار شده بود با دخالت نيروهای امنيتی در ساعت ۳۰: ۱۱ که منجرب بازداشت عده ای از فعالين شد نيمه تمام ماند.

برخی از بازداشت شدگان پس از چند روز با توديع وثيقه تا برگزاری دادگاه آزاد شدند، اما دو تن از فعالين به نامهای مهناز. م، مهين. ي، با انتقال به محل نامعلومی کماکان در بازداشت بسر می برند.

هم چنين ماموران امنيتی هفته گذشته يلدا.پ از فعالان حقوق زن را پس از وقايع ۵ آذر در منزل دستگير کردند، ماموران لباس شخصي‌ در مراجعه به منزل وی هيچگونه مدرک يا کارت شناسايی به خانواده ايشان نشان نداده و با برخوردی بسيار تند و خشونت وار خانه‌ی آنها را مورد تفتيش قرار دادند.

تا کنون هيچ ارگاني‌ مسئوليتی در قبال بازداشت او بر عهد نگرفته اما احتمال می رود وی در پلاک ۱۰۰ (ساختمان اطلاعات شيراز) نگهداری ميشود با اين وجود پس از پيگيری خانواده وی ماموران پلاک ۱۰۰ وجود چنين بازداشتی را کتمان ميکنند.

ماموران امنيتی هم چنين با مراجعه به منزل دلارام. الف يکی ديگر از شرکت کنندگان در اين مراسم قصد بازداشت وی را داشتند که به دليل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت او نشدند، اين ماموران پس از توقيف لوازم شخصی اقدام به تهديد و بازجويی خانواده ايشان کردند.

با گذشت نزديک به يک ماه از بازداشت ايشان، خانواده ايشان موفق به کسب اطلاع از وضعيت ايشان نشدند و پيکيری ها برای مشخص شدن وضعيت ايشان کماکان ادامه دارد.


No comments:

Post a Comment