Monday, December 31, 2012

نگرانی از وضعيت رضا شهابی و محمدعلی دادخواه در زندان

وضعيت جسمی رضا شهابی فعال کارگری و عضو سنديکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه که در زندان به سر مي‌برد وخيم گزارش شده است. ربابه رضايی همسر رضا شهابی به "کمپين بين‌المللی حقوق بشر" گفته است اگر همسرش درمان نشود خطر فلج شدن او را تهديد مي‌کند.

بنا بر اين گزارش هفته گذشته بعد از اين که حال عمومی رضا شهابی در زندان به هم مي‌خورد او را به بهداری زندان منتقل مي‌کنند اما آقای شهابی از خوردن دارو امتناع مي‌کند و اجازه وصل کردن سرم به خود را نمي‌دهد.

رضا شهابی از ۲۵ آذر ۱۳۹۱ دست به اعتصاب دارو زده است. اين عضو سنديکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه ۲۷ آذر ۱۳۹۱، دو روز پس از شروع اعتصاب دارو، اعتصاب غذای خود را نيز در زندان شروع کرد.

اعتراض رضا شهابی به رفتار ماموران زندان است که در تاريخ ۲۵ آذر ماه او را با "فحاشی و تهديد به ضرب و شتم" از بيمارستان به زندان بازگرداندند.

رضا شهابي، فعال کارگری و از اعضای هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌‌رانی تهران و حومه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ بازداشت شد و در حين انتقال به بند ۲۰۹ به دليل ضرب و شتم شديد از ناحيه گردن به شدت آسيب ديد.

بنا بر گزارش‌ها آقای شهابی در زندان نيز بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته که باعث آسيب ديدن نخاع او شده است.

بنا بر گزارش‌ها محمد علی دادخواه در زندان تحت فشار است تا عليه خود اعتراف کند

اين فعال کارگری به دنبال تقاضاهای فراوان خانواده سرانجام در تاريخ ۲۵ آذر ماه برای معاينه از زندان به بيمارستان منتقل شد اما قبل از آزمايشات پزشکی ماموران زندان با فحاشی و تهديد به ضرب و شتم او را از بيمارستان به زندان بر گرداندند.

ربابه رضايی همسر رضا شهابی از رييس قوه قضاييه و دادستان تهران خواسته است تا به همسرش مرخصی درمانی بدهند چرا که در صورت عدم درمان، خطر فلج رضا شهابی را تهديد مي‌کند.

تحت فشار قرار دادن محمد علی دادخواه در زندان

گزارش‌ها همچنين حاکی از تحت فشار قرار دادن محمد علی دادخواه وکيل و از اعضای هيات موسسان کانون مدافعان حقوق بشر در زندان برای اعتراف عليه خود و پذيرش اتهاماتش است. حسين دادخواه برادر محمد علی دادخواه با اعلام اين خبر به " کمپين بين‌اللملی حقوق بشر در ايران" گفته است برادرش در زندان دچار "افت حافظه" شده است.

حسين دادخواه با اظهار نگرانی شديد از وضعيت برادرش گفته است: «دخترش را هفته پيش در ملاقات حضوری نشناخته و حرف‌های بي‌ربط مي‌زده است. خيلی غم‌انگيز است. من هم محمد را کابينی ملاقات کردم. او جملاتی را پس و پيش مي‌گفت که من متعجب شدم. محمد هميشه در صحبت کردن عالی بود، هيچ وقت اشتباه و پس و پيش حرف نمي‌زد، هيچ وقت در صحبت‌هايش مکث نمي‌کرد. نمي‌دانم چه اتفاقی برای او افتاده است. او هفته گذشته مثل هميشه نبود.»

محمد علی دادخواه قبل از زندان نيز برای اعتراف تلويزيونی تحت فشار قرار گرفته بود. او پيش از زندانی شدن گفته بود که ماموران امنيتی از او خواسته‌اند تا جلوی دوربين تلويزيون بگويد که کانون مدافعان حقوق بشر از خارجي‌ها پول مي‌گرفته است تا مقاصد آن‌ها را انجام دهد.

محمدعلی دادخواه، در تيرماه سال ۹۰ از سوی شعبه‌ ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹ سال زندان و ده‌ سال ممنوعيت از وکالت در دادگستری و همچنين به مجازات شلاق و چندفقره جزای نقدی محکوم شده‌ بود. صبح روز يکشنبه ۱۰ ارديبهشت محمد علی دادخواه، حقوق‌دان و مدافع حقوق زندانيان سياسي، هنگامی که در شعبۀ ۱۵ برای دفاع از موکلش، زندانی سياسی ارژنگ داودي، حاضر شده بود دستگير شد.
صدای آلمان
http://m.dw.de/persian/mobile.A-16487419-9993.html


دیدار مادران پارک لاله با آقای سلطانی و همسر آقای شهابی

اتاق پر بود، آقای سلطانی با روحیه ای بسیار عالی روی تخت وسطی نشسته بود. دور تا دور ایشان را همه دوستان گرفته بودند، دو مامور یکی در انتهای اتاق و دیگری جلوی در ایستاده بودند، ولی مشکلی در ملاقات ایجاد نمی کردند. ما خیلی نگران سلامتی و وضعیت ایشان بودیم ولی با دیدن روحیه خوب این وکیل مبارز و همراه همیشگی اش خانم معصومه دهقان، گویی تمامی ناراحتی های ما بر طرف شد. البته آقای سلطانی نسبت به قبل کمی لاغر و ضعیف شده بود ولی چون روحیه خوبی داشت، این مشکلات نمود چندانی نداشت و همه خوشحال بودیم که توانستیم ایشان را بدون دستبند و پابند ببینیم.
آقای عرب سرخی نیز در تخت پهلوی آقای سلطانی بستری بود و تعدادی هم به دیدار ایشان آمده بودند. آقای عرب سرخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که پس از انتخابات سال 88 بازداشت و در زندان دچار عارضه ستون فقرات شد و حدود دو ماه نیز در بیمارستان خمینی تحت درمان بوده است.
چرا آقای سلطانی و امثال او را به بند می کشند و از حق داشتن یک زندگی فردی و اجتماعی محروم می کنند؟ او تعهدی به خود و جامعه داده است که باید به آن عمل کند و برای همین مسوولیت پذیری و پایبندی به تعهدش، تحمل دیدن او را ندارند.
پس از آن به دیدار خانم ربابه رضایی همسر آقای شهابی رفتیم. خانه شان را تازه عوض کرده بودند و هنوز وسایل سر جای خودش نبود. این زن با مادر و دو فرزندش با شرایط بسیار سختی زندگی می کنند، ربابه خانم با ترشی درست کردن زندگی خانواده را می چرخاند. ایشان خیلی نگران همسرش بود و می گفت:" رضا را به بیمارستان بردند ولی قرار بود ام آر آی هم انجام دهد که ماموران نگذاشتند و گفتند باید سریع به زندان باز گردیم. رضا شاکی شد و مامور با بد رفتاری و توهین به وی گفت "شما هزینه زیادی روی دست های دولت می گذارید" رضا هم خیلی ناراحت شد و در پاسخ گفت من در اعتراض به وضعیت ام مدتی است اعتصاب غذا کرده ام، حالا هم تا زمانی که به من مرخصی درمان داده نشود، اعتصاب دارو می کنم تا بتوانم با هزینه خودم مشکلی که شما برایم درست کرده اید را درمان کنم."
ما به همسرش گفتیم سلام مخصوص ما را به آقای شهابی برسانید و از ایشان خواهش کنید این کار را نکند، اعتصاب دارو خیلی خطرناک است و ممکن است به سلامتی اش آسیب بزند. مادر ربابه خانم اشک می ریخت و می گفت:" آخر معلوم نیست سر رضا چه بلایی بیاورند، دخترم هم که دارد به سختی زندگی را می گذراند و خیلی تنهاست. آخر مگر او چه کار کرده است؟ "
واقعا وقاحت هم حد و اندازه دارد، چطور می توانند این قدر بی شرم باشند، آقای شهابی راننده اتوبوس است که با کار بسیار تلاش می کرد زندگی خودش و خانواده را اداره کند. او را به دلیل اینکه می خواست از ابتدایی ترین حقوق صنفی خودش و همکاران اش دفاع کند، بازداشت کردند و زمان دستگیری نیز آنقدر او را با مشت و لگد زدند که گردن و کمرش دچار آسیب جدی شده است و حالا حتی حاضر نیستند پیگیر سلامتی اش باشند!!!!
این است آن حکومت عدالت گستر اسلامی که وعده اش را داده بودند؟ که زحمت کشان و انسان های آگاه و مسوول که حاضر نیستند برای گذران زندگی انسانیت را زیر پا بگذارند، هر روز ندارتر و ندارتر شوند یا سر از زندان ها در بیاورند یا … و مفت خوران و بی کاره ها و دروغ گویان که حاضرند برای پولدار شدن به هر خفت و رذالتی تن دهند، هر روز پست و مقام بگیرند و گردن کلفت تر شوند.

مادران پارک لاله ایران
7 دی ماه

1391


فرمانده بسیج: شناسنامه ایرانی سران فتنه باید باطل شود

دیگربان : به خبرگزاری فارس٬ آقای نقدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان گفته است: «سران فتنه صلاحیت ندارند شهروند ایرانی باشند و شناسنامه آن‌ها باید باطل شود.»
وی بی‌آنکه به نام میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و محمد خاتمی اشاره کند٬ آن‌ها را متهم به دریافت «پول» از عربستان کرده است.
نقدی افزوده است: «کسانی که از بیگانگان برای پیروزی در انتخابات پول گرفتند صلاحیت شهروند ایرانی را هم ندارند چه برسد صلاحیت کاندیداتوری.»
این فرمانده بسیج رهبران «جنبش سبز» را به «عمر سعد» و «شمر» تشبیه کرده و گفته آنها باید از «جنایتی» که به گفته وی در «حق» مردم ایران کرده‌اند «توبه» کنند.
نقدی در عین حال افزوده این افراد حق حضور در عرصه‌های سیاسی را نخواهند داشت.
محمدرضا نقدی به عنوان فرمانده یکی از نیرو‌های اصلی سرکوب اعتراض‌ها در جمهوری اسلامی بیش از سه سال است که حملات تند و تیزی به رهبران «جنبش سبز» می‌کند.
وی طی این مدت اتهامات فراوانی متوجه میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و محمد خاتمی کرده است.


A huge THANK YOU for your support in 2012! Looking forward to a great 2013 in th…

A huge THANK YOU for your support in 2012! Looking forward to a great 2013 in the fight for human rights!


Timeline Photos
A huge THANK YOU for your support in 2012! Looking forward to a great 2013 in the fight for human rights!

https://www.facebook.com/amnestyusa


فوتو طنز سیاسی جنبش سبز

از يه طرف بخواى نگا كنى كريسمس ٢٠١٣ ربطى به ما نداره ولى …
.
.
.
.
.
.
.
.
.
از يه طرف ديگه به قضيه نگاه كنى ميبينى بازم ربطى به ما نداره …!!
;)

سال نوی میلادی همتون مبارک دوستان بابا اقتداری من :*


News vom 31. Dezember 2012

It’s time to unite for a Free Iran Die Situation der Baha’is im Frauentrakt für Gewissensgefangene im Gefängnis Vakilabad Nasrin Sotoudehs Ehemann dankt allen Unterstützern via Facebook Reformer-Tageszeitung Shargh erscheint wieder (FA) 32 iranische Künstler sammeln Spenden für Welternährungsprogramm Fotobericht: Außergewöhnliche Ansichten aus Iran (National Geographic)  Politik und Wirtschaft Machtdemonstration Teherans: Iran testet neue Raketen [...]


Sunday, December 30, 2012

Frohes Neujahr 2013!

سال نو مسیحی بر دوستان وهموطنان مبارک Einen guten Rutsch, viel Glück und Erfolg wünschen Arshama und Team allen Leserinnen und Lesern für 2013! 


News vom 30. Dezember 2012

Bewegung in der Position des iranischen Establishments zum Hausarrest von Moussavi, Karroubi? Bruder: Anzeichen für Gedächtnisverlust bei Mohammad Ali Dadkhah Verband iranischer Regisseure: Persische Kinoproduktion steht vor dem Aus (FA) Fotobericht: Golestan-Palast in Teheran Politik und Wirtschaft US-Außenministerium soll Iran-Kontakte in Lateinamerika ausforschen Rüstungsgeschäft mit Saudi-Arabien: Dingos gegen Iran Bürgerkrieg: Alter Annan-Plan soll Syrien Frieden [...]


Saturday, December 29, 2012

فوتو طنز سیاسی جنبش سبز

شروع به کار تبلیغات «ضدآمریکایی» در خیابان‌های تهران توسط نهادهای حکومتی!

عکس: باراک اوباما در کنار شمر، قاتل امام سوم شیعیان!!!

البته نمیخوایم از جناب اوباما دفاع کنیم ولی یادمونم نمیره که در سالگرد روزی که «شــمــر» امام حسین رو شهید کرد (عاشورای ۸۸)، سربازان گمنام «آقـــــا» هم مردمی رو که در خیابانها دنبال ابتدایی ترین حقوقشون بودن و فریاد یاحسین سر میدادند به خاک و خون کشید !!

حالا خودتون پرتقال فروش مورد نظر رو پیدا کنید …


News vom 29. Dezember 2012

Fall Sattar Beheshti: Druck auf politische Gefangene in Evin nimmt zu Verbot der reformorientierten Tageszeitung Shargh aufgehoben (FA) Fotobericht: Natur, Diebe und Vandalen zerstören historische Bauten von Persepolis Politik und Wirtschaft USA: Mit einem Gesetz gegen den Einfluss Irans in Lateinamerika Islamische Republik reduziert Tempo bei Urananreicherung Moskau und Brahimi: Politische Lösung in Syrien möglich [...]


فوتو طنز سیاسی جنبش سبز

لطفا مواد مصرفی را مشخص نمایید:

نوری همدانی: شعار «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» عالم گیر شده و در جریان سفر به کشورهای اسلامی و تانزانیا شاهد سردادن این شعار بودیم!


فوتو طنز سیاسی جنبش سبز

لطفا به اشتراک بگذارید:

دوستان جهت یادآوری یا اطلاع شما … لازمه بدونید که این جناب سردار نقدی که پریروز فرمودن «شناسنامه ایرانی سران فتنه (موسوی و کروبی) باید باطل شود و این افراد حق حضور در عرصه‌های سیاسی را نخواهند داشت و صلاحیت ندارند شهروند ایرانی باشند!!»
خود ایشان «اصلیت عراقی» داشته و در سال ۱۳۵۸ به همراه خانواده‌اش توسط دولت عراق از نجف اخراج شده و به شهر نقده رفته اند. پس از آن شهرت نقده‌ای را انتخاب کرده که بعدها با نام نَقَدی معروف شده

حالا برای ما قُدقُد می فرمایند!

زندگینامه ایشان در ویکیپدیا

http://bit.ly/Vnw8vU


Friday, December 28, 2012

پلاکارد کارگران معترض اهوازی در مقابل احمدی‌نژاد: «ما گرسنه ایم! ‎۲۲ ماه حقوق نگرفته‌ایم»

روز گذشته محمود احمدی نژاد به همراه چند تن از وزیرانش به اهواز سفر کرد تا کارخانه تصفیه شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا را افتتاح کند. اما آنها با کارگرانی رو به رو شدند که به تعویق نزدیک به دو ساله در پرداخت حقوق خود اعتراض داشتند.

در عکس های منتشر شده در خبرگزاری ایرنا، ایسنا و فارس صرفا تصاویری از سفر رئیس دولت و این مراسم منتشر شده است. اما در گزارش تصویری خبرگزاری مهر، در کنار تصاویر افتتاح کارخانه، دو عکس از تجمع تعدادی از کارگران نیز به چشم می خورد که نسبت به عقب افتادن حقوق خود برای مدت ۲۲ ماه! اعتراض می کنند. بر روی یکی از پلاکاردهای این معترضین نوشته شده: «ما گرسنه ایم، ۲۲ ماه است حقوق نگرفته ایم». همچنین بر روی پلاکارد دیگری نیز نسبت به همکاری نکردن استانداری برای حل مشکل کارگران کارخانه قند اهواز اعتراض شده است.