Sunday, October 28, 2012

تجمع کارگران نساجی مازندران در خانه کارگر مازندران

بیش از ۵۰ نفر از کارگران نساجی مازندران با تجمع در تشکیلات خانه کارگر مازندران خواستار پیگیری این تشکیلات نسبت به مطالبات خود از مسئولین کشورواستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قائمشهر، صبح امروز – شنبه 6 آبان – کارگران بلاتکلیف نساجی مازندران با بیان اینکه بیش از دو سال است که برای رفع مشكلات‌شان به مسئولین کشوری و استانی مراجعه كرده‌اند، ابراز داشتند: بار‌ها و بار‌ها در مقابل فرمانداری و استانداری حضور پیدا كرده‌اند ولی مسئولین نه تنها کاری انجام ندادند بلکه با وعده‌های پی در پی ما را سرگردان كرده‌اند.

کارگران معترض خواستار پاسخگویی نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد خویش طی این مدت شدند و تاکید كردند: تلاش و جدیت نمایندگان مجلس میتواند در رفع موانع و پرداخت مطالبات ما اثر گذار باشد.

در همین رابطه نصراله دریابیگی، دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با حضور در این تجمع و ابراز هم دردی با کارگران معترض گفت: کارگران نساجی قائمشهر قربانی سیاستهای اشتباه دولت در خصوص واردات بی‌رویه کالاهای خارجی و همینطور قانون هدفمندی یارانه‌ها شده‌اند.

این فعال كارگری اظهار داشت: این مشکلات تنها به علت ضعف مدیریت‌ها و خصوصی سازی بی‌ضابطه گریبان کارگران را گرفته است.
دریابیگی ادامه داد: علیرغم اینکه رئیس جمهور در سفرهای استانی‌اش به مازندران بارها برای بازسازی این كارخانه قول مساعد داده بود، اما نه تنها به وعده‌های خود عمل نکرد بلکه کارگران این واحد صنعتی ۲۶ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

وی در خصوص اینکه این کارگران حتی توان برآورده کردن حداقل نیازهای خانواده و فرزندان خود را هم ندارند گفت: بسیاری از این خانواده‌ها به علت این مشکلات در آستانه فروپاشی قرار گرفته‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه رساندن پیام حق طلبانه کارگران به مردم و مسئولان از وظایف این نهاد كارگری است افزود: تنها مسئولین و مدیران می‌توانند با تدبیری آگاهانه ما را برای رهایی از این مشکلات یاری كنند.

وی خارج شدن نساجی قائمشهر از سلطه بخش خصوصی را از مواضع کارگران و تشکیلات کارگری برشمرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه بخش خصوصی تا بحال توان اجرایی و همینطور مدیریت درستی در اداره این واحد صنعتی نداشته است بهتر است تا این واحد صنعتی مجددا به بانک ملی واگذار شود تا با مسئولیت مستقیم دولت کارگران نیز حقوق معوقه خود را دریافت كنند.

این فعال كارگری با یادآوری این مطلب که واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی در زمان بحران با تفکری غیر کار‌شناسی همراه بوده است گفت: واگذاری می‌بایست در زمان مناسب صورت گیرد نه در موقعی که کارگران حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.


این ویدئو برسد به دست نسرین ستوده

شیر , شیر است ! حتی اگر به زنجیر است !
تقدیم به تمام شیر زنان دربند
نسرین ستوده، بهاره هدایت، شیوا نظر آهاری، ژیلا بنی یعقوب،نرگس محمدی، محبوبه کرمی، مهسا امر آبادی، و ….
از میان این ۴۷ زندان ۳۴ نفر آن‌ها با حکم‌های سنگین حبس در زندان به
سر می‌برند و ۱۴ تن از آنان در بازداشت به سر می‌برند و در انتظار صدور حکم هستند. ۳۴ زندانی زنی که برای آن‌ها حکم صادر شده است در مجموع به ۲۰۸ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده‌اند و در مجموع باید بیش‌ از دو قرن زندان به 34 زندانی زن !سر می‌برند. سنگین‌ترین احکام صادر شده برای زندانیان زن مربوط به زنیب جلالیان فعال کرد با داشتن حبس ابد…

دانلود: http://soundcloud.com/sepidedam/sun-of-iran


News vom 28. Oktober 2012

EU-Außenbeauftragte Ashton besorgt über Gesundheitszustand der Sacharow-Preisträgerin Nasrin Sotoudeh Filmtipp: Atiq Rahimis „Der Stein der Geduld“ mit Golshifteh Farahani Fotobericht: Freiwillige liefern Hilfsgüter an Erdbebenopfer von Ahar Politik und Wirtschaft  Atomgespräche zwischen Iran und EU sollen fortgesetzt werden EU-Parlament sagt Iran-Besuch ab Deutsche Parlamentarierdelegation unter Leitung von Bijan Djir-Sarai angeblich zu Besuch in Teheran (FA) [...]


Saturday, October 27, 2012

Actress Ana Alexander (L) and actor Navid Negahban arrives at the 41st Annual Pe…

Actress Ana Alexander (L) and actor Navid Negahban arrives at the 41st Annual Peace Over Violence Humanitarian Awards at the Beverly Hills Hotel on October 26, 2012 in Beverly Hills, California.


با هر اعتقاد و رنگ، جهت، زبان و ملیتی تا رسیدن به خواسته های به حقش صدای نسرین ستوده باشیم

حضورت شکست سیاهی ست / جمع شده اند تا صدای نسرینی باشند که ستوده ترین است

کمپین نسرین ستوده اینروزها به روز و فعال آخرین اخبار او را منتشر می کند. گروه برابری زن و مرد از این کمپین حمایت کرده و همراه ِ همراهان ِ نسرین است

نسرین ستوده امروز نهمین روز از اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت و در روزهای قبل به علت وخامت حالش به بهداری زندان اوین منتقل شده بود. جرم نسرین حمایت از بشریت و انتقاد از وضعیت

موجود است. ایران ِ‌ فردا به این ستوده ترین ها نیاز دارد. با هر اعتقاد و رنگ، جهت، زبان و ملیتی تا رسیدن به خواسته های به حقش صدای او باشیم

آدرس کمپین نسرین ستوده
http://www.facebook.com/NasrinSotoudeh


News vom 27. Oktober 2012

Oppositionsführer Moussavi aus dem Hausarrest: Ich stehe noch immer zur Grünen Bewegung Hossein Ronaghi an Nasrin Sotoudeh: “Wir fühlen uns geehrt, eine Mitgefangene wie Sie zu haben” Neu: Website des UN-Berichterstatters Ahmed Shaheed zur Lage der Menschenrechte in Iran Zeitgenössische arabische und iranische Kunst in Wien: Identität und Intention Politik und Wirtschaft  Iran-Konflikt: Großbritannien verweigert [...]


Friday, October 26, 2012

زلزله تمام شد؛ حالا بی‌مسئولیتی مسئولان از میان زلزله‌زدگا ن قربانی می‌گیرد

org-z1351088448bf956d83b10dcc801e9fcfab35b02a9dc4012615.jpg

زخم های زلزله آذربایجان تمامی ندارد. فوت کودک ۲ ساله بر اثر سرما در ورزقان و جان باختن آسیب دیده دیگری در اثر آتش سوزی چادرهای ناایمن، نمونه هایی از اخبار تلخی است که این روزها از مناطق زلزله زده آذربایجان می رسد.

به گزارش کلمه، زلزله تمام شد و پس لرزه ها هم ضعیف تر از آن اند که قربان بگیرند؛ اما قربانیان تازه در مناطق زلزله زده، حاصل بدعهدی و بی مسوولیتی مسوولان حکومتی است. حالا سرما از آسیب دیدگان جان می گیرد.

فوت کودک ۲ ساله بر اثر سرما خبری تکان دهنده بود که ظاهرا برای بیدار کردن وجدان مسئولانی که شعار رسیدگی به مشکل سرپناه زلزله زدگان را دادند کافی نیست. در دو روز اخیر، روزنامه جهان صنعت گزارش خبر فوت یک کودک دو ساله بر اثر سرما در مناطق زلزله زده را اعلام کرد و ایرنا ارگان رسمی دولت هم از از وقوع آتش سوزی دوباره در چادر زلزله زدگان آذربایجانی سبب سوختگی «شدید» یک پیرزن ۸۰ ساله خبر داد.

آتش سوزی دیگری هم روز گذشته در روستای برازون از توابع شهرستان هریس و هنگام استفاده از گاز پیک نیک برای تهیه غذا رخ داده است. آتش سوزی روز گذشته در حالی رخ داد که حدود دو هفته پیش نیز آتش سوزی در چادر زلزله زدگان آذربایجانی در روستای قراجا شهرستان هریس منجر به کشته شدن پیرزنی ۷۰ ساله شده بود.

آمار دقیق آتش سوزی چادرها مشخص نیست اما هلال احمر اعلام کرده در دو هفته گذشته تعدادی از چادر‌ها به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی دچار حریق شدند.

مشکلی زلزله زدگان بدقولی مسوولان است

پیشتر اعلام شده بود که قبل از فرا رسیدن فصل سرما و طی ۴۵ روز، مسکن موقت برای زلزله زدگان ایجاد خواهند کرد اما این قول ها تا کنون عملی نشده است. از همین رو نماینده ورزقان در مجلس مشکل فعلی مردم را بدقولی مسوولان خوانده و به ایلنا می گوید: مشکل اصلی در مناطق زلزله زده تعلل مسئولان است و در اجرا و مدیریت ضعف وجود دارد چرا که هنوز مردم در چادر زندگی می‌کنند و ما بار‌ها از مسئولان خواستیم که چادر‌ها را جمع کند و شزایط اسکان موقت را فراهم کند.

دهقان با اشاره به سرما و شرایط سخت حاکم بر مردم در چادرها اشاره می کند که اقلیم این مناطق به گونه‌ای است که از هم اکنون در کوههای اطراف برف باریده است و سرما مردم را آزار می‌دهد. بارندگی اخیر نیز باعث شد که آب به چادرهای مردم برود و شرایط سخت باید هر چه زود‌تر پایان یابد.

او این نکته را به مسوولان گوشزد می کند که برای ساختن ساختمانی برای یک اجلاس هزینه می‌کنند و در مدت کوتاهی ساختمان ساخته می‌شود اما برای ساخت خانه‌ها موقت و اتاق‌های سه در چهار برای مردم تعلل می‌کنند.

این وضعیت حتی مسوولان هلال احمر را هم به نقطه ای رسانده که اعلام کنند در آب گرفتگی چادرهای زلزله زده آذربایجان شرقی هلال احمر کاری جز تعویض این چادرها از دستشان بر نمی آید.

حسین درخشان مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر به ایلنا گفته است: در تمامی روستاهای ورزقان، اهر و هریس آبگرفتگی چادر‌ها را داشتیم و با ستادی که در این روستا‌ها فعال است به موقع نسبت به تعویض چادرهای آب گرفته اقدام کردیم.


European Parliament: Two Iranian activists, lawyer Nasrin Sotoudeh and film dire…

European Parliament: Two Iranian activists, lawyer Nasrin Sotoudeh and film director Jafar Panahi, are this year's joint winners of the European Parliament Sakharov Prize for Freedom of Thought. They were chosen by President Schulz and political group leaders on Friday morning.


Nasrin Sotoudeh and Jafar Panahi – winners of the 2012 Sakharov Prize | Persian Icons
www.persianicons.org
Two Iranian activists, lawyer Nasrin Sotoudeh and film director Jafar Panahi, are this year's joint winners of the European Parliament Sakharov Prize for


News vom 26. Oktober 2012

Sacharow-Preis des EU-Parlaments: Ehrung für Anwältin Nasrin Sotoudeh und Filmemacher Jafar Panahi Serie: Vor der iranischen Präsidentschaftswahl 2013 (1) Raha TV: Neuer oppositioneller Satellitensender aus London Australopithecus afarensis: Frühmenschen fühlten sich noch in Bäumen wohl Fotobericht: Erdbebenopfer erleben Kälteeinbruch in Zelten Politik und Wirtschaft Iran-Reise einer EU-Parlamentsdelegation perfekt Warnung an Iran: Israel und der Angriff [...]


Thursday, October 25, 2012


The amazing new treatment from COW'S MILK that could prevent HIV
www.dailymail.co.uk
Love it or hate it, cows milk is an excellent source of calcium and vitamin D. Now University of Melbourne scientists think they can harness it to protect people from HIV.



Interview with Golshifteh Farahani
www.youtube.com
Iranian star Golshifteh Farahani talks about her performance in Atiq Rahimi's The Patience Stone | النجمة الإيرانية غولشیفته فراهاني تتحدث عن أدائها في "حجر …


Golshifteh Farahani poses with her Best Actress New Horizons Award at the Black…

Golshifteh Farahani poses with her Best Actress New Horizons Award at the Black Pearl Awards on day nine of the Abu Dhabi Film Festival 2012 at Emirates Palace on October 19, 2012 in Abu Dhabi, United Arab Emirates.


Nasrin Sotoudeh, incarcerated human rights lawyer on hunger strike since October…

Nasrin Sotoudeh, incarcerated human rights lawyer on hunger strike since October 17th, 2012 was reportedly transferred to the infirmary at Evin prison two days ago as a result of her deteriorating health condition.


Incarcerated Human Rights Lawyer Nasrin Sotoudeh Transferred to Evin Prison’s Infirmary
www.persianicons.org
Nasrin Sotoudeh, incarcerated human rights lawyer on hunger strike since October 17th, 2012 was reportedly transferred to the infirmary at Evin prison two days


News vom 25. Oktober 2012

Bahá’í in Iran: „Die am meisten verfolgte Minderheit“ – Erhebliche Sorge um Menschenrechtslage in Iran Iranische Studenten protestieren gegen Geschlechtertrennung an den Unis Nun schlägt die Islamische Republik im Cyberkrieg zurück Steht das Teheraner Symphonieorchester vor dem Aus? Politik und Wirtschaft  Machtkampf: Justizchef Larijani weist Ahmadinedjads Vorwürfe scharf zurück Hoffnung auf Waffenruhe in Syrien während [...]